چگونه سیم خاردار را برقی (الکتریکی) کنیم؟

چگونه سیم خاردار را برقی (الکتریکی) کنیم؟

سیم خاردار برقی یا فنس الکتریکی که به آن الکتروفنس نیز گفته می‌شود، یک نوع حفاظ برقی و تکنولوژی نسبتا جدید است که می‌تواند سطح ایمنی بالاتری برای شما تامین کند. البته این سطح ایمنی بالاتر دارای هزینه ها و مشکلات خاص خود است که بی توجهی به آن ها می‌تواند سبب روز خسارت های جدی و جبران ناپذیری شود. بنابراین اگر قصد دارید از این گونه حصارها استفاده کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
یکی از مهم ترین مشکلات فنس برقی یا همان الکتروفنس دردسرهایی است که در صورت بروز حادثه گریبان شما را خواهد گرفت. در صورتی که الکتروفنس منزل، باغ، ویلا یا محل کار شما به فردی صدمه وارد کند، فرد متضرر می‌تواند از شما شکایت نموده و درخواست دیه کند. البته میزان ولتاژ و برق سیم خاردار برقی در حدودی است که باعث مرگ انسان نخواهد شد، با این حال باز هم امکان بروز خطا در مدار شبکه و یا خطاهای انسانی وجود دارد. به هر حال اگر قصد دارید از الکتروفنس استفاده کنید باید با قوانین و مسائل حقوقی آن به طور کامل آشنا باشید تا اقدامات پیشگیرانه لازم را به نحو کامل و احسن انجام دهید. به خاطر داشته باشید که به تعویق انداختن این اقدامات می‌تواند پیامدهای غیرقابل جبرانی به همراه داشته باشد.

در صورت بروز حادثه با الکتروفنس چه کسی مقصر است؟

فرض کنید سارقی به قصد سرقت، قصد داشته باشد به صورت غیرقانونی وارد حریم شخصی و املاک شما شود (که البته اثبات این موضوع، خود به شواهد زیادی نیاز داشته و برخلاف آن چه به نظر میرسد کار دشواری است) و شما نیز از فنس الکتریکی استفاده کرده باشید. اگر از علائم هشدار دهنده در اطراف این حفاظ استفاده شده باشد (مثلا هشدار وجود حصار الکتریکی و موارد مشابه) ماجرا کمی پیچیده خواهد شد. اما اگر مالک از علائم هشدار دهنده کافی و مناسب استفاده نکرده باشد و سارق جان خود را از دست بدهد، ماجرا بسیار ساده بوده و مالک ساختمان مرتکب قتل عمد شده است! زیرا مجازات دزدی و سرقت و ورود غیر مجاز به املاک دیگران مرگ نیست! همچنین اگر خوش شانس باشید و صدمه وارد شده، سبب مرگ سارق نشود (اگر بتوانید ثابت کنید فرد خاطی سارق است) با توجه به شرایط وقوع حادثه (البته این که این اتفاق، حادثه یا جرم نامیده شود نیز به شرایط بستگی دارد) ممکن است مجبور شوید خسارت وارده را به سارق ناموفق پرداخت کنید!
به نظر به اندازه کافی درباره این که استفاده از الکتروفنس می‌تواند چه پیچیدگی هایی به همراه داشته باشد، به میزان کافی صحبت شد. به هر حالت اگر قصد استفاده از حصار الکتریکی دارید باید با این گونه موارد به طور کامل آشنایی داشته باشید. حتی مشاوره با یک وکیل و حقوقدان می‌تواند ضروری به نظر برسد تا شما را از قوانین نصب علائم هشدار دهنده به میزان کافی، ولتاژ استاندارد و سایر ضوابط حقوقی امر آگاه سازد.

اتصال برق به سیم خاردار

بسیاری از افراد در گذشته از حصارهای معمولی استفاده نموده و حال قصد دارند حفاظ مورد استفاده خود را ارتقاء دهند. بدون شک یکی از ساده ترین و معمولی ترین راه حل ها، برق دارد کردن حفاظی است که قبلا در اطراف املاک شما نصب شده است. با توجه به این که اکثر این حفاظ ها از جنس فلز رسانا هستند، الکتریکی کردن آن ها کامل اعملی و امکان پذیر است. با این حال باید با عواقب این کار آشنا باشید.
در وهله نخست شما باید از مدارهای استاندارد و مشخصی که برای این کار ساخته شده اند، استفاده کنید و به هیچ عنوان حق ندارید از مقدار مجاز و تعیین شده تجاوز کنید. مثلا وصل کردن مستقیم و بدون واسطه برق شهری به سیم خاردار یک اقدام کاملا غیرقانونی است و در صورت بروز هر گونه حادثه در هر شرایطی، شما مقصر خواهید بود. همچنین این کار هزینه برق مصرفی شما را افزایش داده و باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید. در کنار این نکات، هزینه تهیه و نصب اصولی مدارهای استاندارد با ولتاژ و آمپر مشخص (که خطر جانی نداشته باشد) و همچنین هزینه تعمیر، نگهداری صحیح و بازرسی دوره‌ای تاسیسات آن نیز باید ارزیابی شود. قابل ذکر است که تمام این موارد به شدت ضروری بوده و سهل انگاری در انجام آن ها می‌تواند سبب بروز حادثه و پیامدهای غیرقابل جبران شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های تازه

اطلاعات تماس