مقایسه رابیتس و کناف

مقایسه رابیتس و کناف

گچ کاری با رابیتس بهتر است یا استفاده از کناف؟

پس از ساخت یک سازه راه های متفاوتی برای تزیین سقف آن وجود دارد. بسیاری از این روش ها سنتی و قدیمی بوده، برخی نوین هستند و مدل های ترکیبی نیز امروزه طرفداران خاص خود را دارند. علاوه بر این، نوع محل و کاربری آن نیز بر روی نوع پوشش سقف تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان مثال پوشش سقف مکان های آبریز همچون حمام، باید با پوشش سقف اتاق خواب تفاوت هایی اساسی داشته باشد.
برخی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین مدل های پوشش سقف عبارتند از:
گچ
کناف
تایل سه بعدی
سقف کشسان
همان طور که ذکر شد انتخاب هر کدام از این موارد علاوه بر سلیقه مصرف کننده، به نوع کاربری محیط نیز ارتباط دارد. به عنوان مثال استفاده از گچ و رابیتس درسقف سرویس بهداشتی به هیچ وجه انتخاب مناسبی نیست و بهتر است از کناف های ضد آب یا پوشش های نوین مانند تایل های سقفی استفاده شود. در سوی مقابل اگر قصد دارید معماری داخلی منزل یا محل کار شما متناسب با معماری سنتی و ایرانی باشد، بهترین انتخاب ممکن استفاده از رابیتس و اجرای گچ کاری بر روی آن است. همان طور که گفته شد این انتخاب ها تا حد زیادی به سلیقه فردی شما وابسته است.

دکوراسیون داخلی و پوشش سقف

تزیین سقف با استفاده از رابیتس و پوشش گچ یا بهره گیری از کناف، به سلیقه شما و استایل دکوراسیون داخلی محل مورد نظرتان بستگی دارد. هر دو روش می‌توانند نتایج زیبا و شگفت‌ انگیزی ایجاد کنند، ولی دارای ویژگی‌ ها و نکات متفاوتی هستند.
از آن جا که امروزه سقف ساختمان های جدید مانند گذشته با استفاده از آجر و به صورت طاق ضربی اجرا نشده و از سقف های مهندسی نوین مانند کامپوزیت، متال دک، کوبیاکس، دال یا وافل استفاده می‌شود، عملیات گچ کاری با پیچیدگی هایی همراه شده است. اکثر سقف های ذکر شده در سطح زیرین بتنی بوده و گچ قابلیت چسبندگی مناسب به بتن را ندارد. به همین علت باید ابتدا جوشکاری رابیتس انجام شده و سپس گچ بر روی رابیتس اجرا شود. این کار گرچه کمی شرایط را سخت تر از قبل کرده است، اما باعث شده تا اجرای مدل های سقفی گچی به زیبایی هر چه تمام تر ممکن شود. با بهره گیری از رابیتس و نیز با استفاده از گچ می‌توانید طرح ‌های مختلفی را بر روی سقف خود ایجاد کنید.
کناف معمولاً از پانل ‌های گچی ساخته شده است و از طریق چسباندن و چیدن آنها بر روی سقف نصب می‌شود. کناف در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی در دسترس است و می‌تواند طراحی‌های ساده و مینیمال را نیز شامل شود. از مزایای استفاده از کناف می‌توان به نصب آسان ‌تر و سریع ‌تر آن نسبت به گچ کاری اشاره کرد.
کناف دارای مدل های متفاوتی است و انواع ضد آب، ضد ضربه و عایق آن نیز موجود است که این پوشش فوق العاده را با کاربری های مختلفی هماهنگ نموده است. همچنین کناف را می‌توان در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید کرد که پاسخ این متریال منحصر به فرد به سلایق مختلف را سهل تر کرده است.

سخن پایانی

در نهایت، تصمیم نهایی برای استفاده از گچ کاری یا کناف باید با توجه به سلیقه شما، نوع کاربری مکان، استایل داخلی محل مورد نظر و همچنین زمان و بودجه موجودتان اتخاذ شود. شما می‌توانید با مشاوره از کارشناسان دکوراسیون داخلی و مشاهده نمونه ‌های مختلف، تصمیم بهتری بگیرید.
این نکته تنها منحصر به پوشش سقف نیست. امروزه برای اتخاذ هر تصمیمی انتخاب های پرشماری پیش روی شماست. حتی برای حصارکشی دیوار و حفظ ایمنی منزل، ویلا یا محل کار شما نیز انتخاب های زیاد موجود، ممکن است شما را سردرگم کند. از یک سو مدل های مختلف سیم خاردار، در سوی دیگر سبک های متنوع شاخ گوزنی و حتی انواع زیبای نرده پانلی! عده‌ای ممکن است سیم خاردار را توصیه کنند، عده دیگری شاخ گوزنی و به همین ترتیب نظرات پرشمار باعث سردرگمی بیشتر شما خواهد شد.
گروه تولیدی پارس مفتول با سال ها تجربه در زمینه تولید، طراحی و فروش انواع سیم خاردار، شاخ گوزنی و سایر حفاظ های ایمنی آماده است تا به شما عزیزان در این زمینه مشاوره دهد. کافی است با تیم پشتیبانی ما تماس حاصل نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های تازه

اطلاعات تماس