تفاوت فنس الکتریکی و سیم خاردار

تفاوت فنس الکتریکی و سیم خاردار

تفاوت فنس الکتریکی و سیم خاردار تقابل سنت و مدرنیته در جامعه امروز بشری یکی از بزرگترین دغدغه های انسانی تلقی می‌شود. عده بسیاری غرق شدن بشر در مدرنیته را نوعی از خود بیگانگی قلمداد نموده و عده دیگری مدرنیته را مایه آسایش و راحتی بشر می‌دانند. جالب است بدانید که این تقابل دائمی به لوازم ایمنی و حفاظ های امنیتی نیز سرایت کرده است. امروزه روش های هوشمند و مدرن متنوعی وجود دارند که جایگزین راه های سنتی حفاظت از املاک و اموال شخصی و دولتی شده اند. بسیاری همچنان معتقدند که راه های سنتی تاثیر بیشتری دارند و برخی اعتقاد دارند که روش های جدید و هوشمند راه حل مناسب تری برای حفاظت فیزیکی قلمداد می‌شوند.
یکی از پرسش های اصلی برای مالکان املاک و مستغلات میزان تاثیرگذاری هر یک از این روش ها می‌باشد. حفاظ های آهنی سنتی یا روش های مدرن؟ کدام یک انتخاب بهتری هستند؟ بدون شک پاسخ به این پرسش با توجه به نوع کاربرد، شرایط و موقعیت کاربری و انتظارات مصرف کننده متفاوت خواهد بود. با این حال هر کدام از این روش ها از محسنات و معایبی برخوردار هستند که سبب می‌شود تا هر یک در شرایط مختلف عملکردهای گوناگونی از خود بروز دهند. به همین جهت ابتدا لازم است با فنس الکتریکی به عنوان یک سیستم ایمنی مدرن بیشتر آشنا شویم.

فنس الکتریکی چیست؟

فنس الکتریکی، EHP یا الکتروفنس از لحاظ ظاهری با فنس های معمولی اطراف زمین های ورزشی و سایر اماکن تفاوت زیادی ندارد. با این حال این حصار با بهره گیری از نیروی الکریسیته از سطح بازدارندگی بالاتری برخوردار است. الکتروفنس با وارد کرد شوک استاندارد به سارقان و متعرضین به حریم شخصی، ضمن آسیب رساندن به فرد خاطی، از ورود غیرمجاز به محل های حصارکشی شده به طور کامل جلوگیری می‌کند. فنس الکتریکی می‌تواند به طور مستقل یا به عنوان حفاظ مکمل مورد استفاده قرار گیرد که این مساله به سطح نیاز کارفرما بستگی دارد.
نکته مهم در خصوص الکتروفنس عدم امکان تخریب این حصار هوشمند است. در صورت تلاش سارقان جهت تخریب فنس و قطع نمودن رشته مفتول های آن، الکتروفنس با وارد کردن شوک، از این کار جلوگیری می‌کند. همچنین این عمل در اتاق مانیتورینگ به نمایش در آمده و نیروهای حراست انسانی را از وجود سارق آگاه می‌کند. هوشمند بودن این سیستم باعث کاهش نیاز به نیروی انسانی شده است و این مساله نیز خود سبب کاهش خطاهای انسانی می‌شود. این سیستم همچنین از قابلیت هایی نظیر:
اعلام هشدار سریع
شوک الکتریکی
استحکام
و موارد مشابه دیگر برخوردار است.

مقایسه قیمت الکتروفنس و سیم خاردار

الکتروفنس یک سیستم مدرن، جدید و هوشمند است. به همین علت از قیمت بالایی برخودار بوده و این یکی از بزرگترین ضعف های این سیستم ایمنی محسوب می‌شود. بسیاری از مصرف کنندگان از لحاظ صرفه اقتصادی و ارزش خرید به نسبت قیمت، الکتروفنس را یک محصول ضعیف معرفی نموده اند. قیمت فنس الکتریکی بر اساس طول متر محاسبه می‌شود و به موارد زیاد دیگری نیز وابسته است. به عنوان مثال ارتفاع دیوار پروژه در قیمت نهایی فنس الکتریکی تاثیر زیادی دارد.
در سوی مقابل از لحاظ ارزش خرید به نسبت قیمت، سیم خاردار از جایگاه بسیار مناسبی برخوردار است. امکان خرید و نصب این حصار مستحکم با هزینه‎‌ای بسیار کمتر از الکتروفنس مهیا بوده و این یک ویژگی فوق العاده برای یک کالای ایمنی محسوب می‌شود. همچنین در صورتی که از مدل های استاندارد این محصول ارزشمند استفاده شود (مدل های 5 بست و دارای سیم فولادی ضدبرش) این حفاظ سطح ایمنی بسیار مطلوبی تامین خواهد نمود که قابل رقابت با الکتروفنس و سایر روش های هوشمند است.

ضعف های فنس الکتریکی

بزرگترین ضعف این سیستم، همان طور که اشاره شد، قیمت بسیار بالای آن می‌باشد. همچنین وارد شدن شوک الکتریکی به افراد دچار بیماری های قلبی ممکن است موجب مرگ این افراد شود و فوت یک فرد بر اثر شوک الکتریکی الکتروفنس، برای مالک این حصار تبعات سنگینی در پی خواهد داشت. امکان آسیب رساندن به حیوانات نیز یکی دیگر از تبعات استفاده از این سیستم ایمنی است. همچنین این محصول با مصرف نیروی الکتریسیته، هزینه تامین برق را نیز بر هزینه های تعمیر و نگهداری خواهد افزود. این در حالی است که هزینه تعمیر و نگهداری سیم خاردار استاندارد تقریبا نزدیک به صفر است.
شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این دو محصول و ثبت سفارش می‌توانید به وبسایت پارس مفتول مراجعه کنید.

اشتراک گذاری:

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های تازه

اطلاعات تماس